finanskrisen

1.      finanskrisen beror på att många banker i USA har lånat ut pengar till folk med dålig ekonomi som de kunde köpa nya hus men när de på grund av ändringar i villkoren var tvungna att sälja husen billigare än de köpt dem kunde bankerna inte få tillbaka sina pengar och bankerna hade på grund av alla lån de lånade ut sålt lån till andra så att om någon inte kunde betala tillbaka skulle de som köpt lånet få huset

2.       jag tycker att bankerna hade kunnat lära sig lite av historien för att under 1900 har det varit 3 finanskriser jag tycker man borde ha lärt sig hur man ska kunna undvika dem och om man misslyckas med det ska man kunna få slut på dem fort och kunna minska skadan

3.      Jag tror inte det är så jätte mycket problem i Sverige det är ju lite problem som t.ex. Volvo var tvungna ta avskeda flera men jag tror inte att det kommer bli nått problem med att banker stängs ner och folk som begår självmord för att de har förlorat allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0